W 8 tygodni do kariery w marketingu internetowym. Powraca bezpłatny program Umiejętności Jutra Google i SGH
„Umiejętności Jutra-Kariera Jutra” to program szkoleniowo-stażowy, finansowany ze środków unijnych i koordynowany przez NASK, KPRM, Centrum GovTech, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz biuro Pełnomocnika ds. Polityki Młodzieżowej. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie była głównym partnerem edukacyjnym programu. Wraz z firmą Google wiosną 2022 r. uczelnia przeprowadziła serię seminariów i warsztatów, których celem było pogłębienie wiedzy młodych ludzi o cyfrowym zarządzaniu w małych i średnich przedsiębiorstwach. Podczas briefingu prasowego, który odbył się 9 marca 2023 r. w SGH przedstawiciele obu organizacji zapowiedzieli kolejną edycję programu.
Jak wynika z danych podsumowujących projekt, aż 70% uczestników podjęło nowe projekty zawodowe w Internecie, 35% już znalazło nowe zatrudnienie, a ponad 500 uczestników rozpoczęło płatny staż w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach. Według organizatorów programu to duży sukces i doskonały rezultat. Do programu już w pierwszych dniach rekrutacji zgłosiło się ponad 20 tys. osób. Finalnie organizatorzy zapewnili miejsca dla prawie 15,5 tys. osób z Polski i 3700 osób z Ukrainy.
Podczas pierwszej edycji obserwowaliśmy ogromne zainteresowanie programem, zgłosiło się aż 25 tysięcy osób. Jednocześnie to zainteresowanie przełożyło się na bardzo wysoką skuteczność programu - ponad 56% osób, które rozpoczęło program, ukończyło go, co jest rzadko spotykane w przypadku tak obszernych szkoleń internetowych. Program miał realny wpływ na znalezienie nowej pracy przez prawie 2 tysiące absolwentów i absolwentek. Jednocześnie na rynku pracy wciąż jest wiele osób, które szukają zatrudnienia, szansy na przebranżowienie i perspektywiczną pracę. Dlatego zdecydowaliśmy się na uruchomienie kolejnej edycji Umiejętności Jutra, skupionej na marketingu internetowym – mówi Łukasz Pietrzak z Google. – Zapotrzebowanie na kompetencje cyfrowe nie maleje. Rynek pracy idzie w kierunku większej automatyzacji i cyfryzacji, stąd wciąż potrzebni są specjaliści w tym zakresie.
W tym roku startuje druga edycja programu, a wraz z nią kolejna szansa na zdobycie certyfikatu zawodowego i nową karierę. Na chętnych czeka 8 tys. miejsc, a zapisy trwają do 31 marca.
Mając na uwadze sukces ubiegłorocznej edycji programu Umiejętności Jutra Google i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, wierzę, że i w tym roku program ten będzie cieszył się powodzeniem. Program, łączący jakość nauczania SGH i jej specjalistów oraz zaplecze technologiczne Google, wyposaża młodych ludzi w niezbędne kompetencje przyszłości, którymi są właśnie umiejętności cyfrowe – mówi dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH, rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Szansa na płatny staż w ramach programu partnerskiego Kariera Jutra
Program jest elementem szerszej inicjatywy szkoleniowo-stażowej, realizowanej w partnerstwie z NASK, GovTech, Pełnomocnikiem ds. Polityki Młodzieżowej - Piotrem Mazurkiem, z Google oraz SGH. W ramach pierwszej edycji programu staż rozpoczęło ponad 500 osób. Po drugiej turze szkoleń, na absolwentów będzie czekać kolejne 500 płatnych staży w polskich małych i średnich przedsiębiorstwach oraz instytucjach publicznych.
Efektywny i angażujący model nauczania oraz wiedza od czołowych ekspertów
W ramach programu uczestnicy i uczestniczki podczas 8 tygodni programu i ponad 70 godzin zajęć będą mieli okazję czerpać wiedzę od czołowych praktyków marketingu internetowego w branży, a także od wykładowców Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Szkolenie swoim charakterem przypominać będzie skondensowany program studiów podyplomowych, jednak skupiony w całości na wiedzy praktycznej. Program łączy dawkę codziennej wiedzy na platformie - około godziny zajęć, z regularnymi spotkaniami na żywo 2-3 razy w tygodniu. Jednym z elementów sukcesu pierwszej edycji programu była właśnie regularność codziennie pojawiających się nowych zajęć i spotkań oraz ich angażujące formaty.
Prof. Agnieszka Domańska z SGH, ekspertka i wykładowczyni w programie podkreśla:
Dzięki temu projektowi pomożemy mniejszym firmom zaistnieć w sieci. Ich właściciele zwyczajnie nie mają czasu na uczenie się od podstaw techniki promowania swoich produktów w Internecie. Dzięki stażystom i pracownikom, którzy ukończyli nasz kurs, pozwolimy tym drobnym podmiotom właściwie zbudować ich markę, kapitał klienta i wartość rynkową.
Ekspertka jest pewna, że program pomoże polskiemu sektorowi MŚP wejść na wyższy poziom technologicznego zaawansowania. „Można powiedzieć, że pomagamy ludziom z trudniejszą „siłą przetargową” na rynku pracy stać się specjalistami pożądanymi przez pracodawców, a jednocześnie pomagamy polskiej gospodarce, czyli robimy coś sensownego i dobrego” – dodaje prof. Domańska.
Dodatkowe wsparcie na rzecz aktywizacji zawodowej kobiet
Ponadto tegoroczna edycja Umiejętności Jutra będzie oferowała dodatkowe wsparcie aktywizacji zawodowej kobiet. Ponad 74% spośród wszystkich osób, które ukończyły program stanowiły kobiety. Szkolenia mogą być szansą dla wszystkich kobiet, które chcą powrócić na rynek pracy lub zmienić swoją karierę. W ramach programu uczestniczki będą mogły wziąć udział w dodatkowych zajęciach i warsztatach, które pomogą im wejść na rynek pracy lub powrócić do pracy po dłuższej przerwie. Spotkania skupią się na budowaniu CV, szukaniu zatrudnienia i rozmowach rekrutacyjnych.
Kariera w marketingu internetowym szansą na trudne czasy
Program wywarł trwały wpływ na życie wielu jego uczestników i uczestniczek, którzy dzięki zdobytym nowym umiejętnościom mogli łatwiej zmienić pracę lub nawet branżę.
Małgosia studiowała archeologię, później historię, w międzyczasie pracowała dorywczo. Zauważyła, że jej kierunek, choć jest jej ogromną pasją, nie jest gwarancją dobrze płatnej pracy. Podczas pandemii straciła pracę i znalazła się w trudnej sytuacji. Wiedziała, że może w niej pozostać lub poszukać zmiany. Odpowiedzią na jej problemy okazał się program Umiejętności Jutra, o którym dowiedziała się z mediów społecznościowych. W czasie kursu była zdeterminowana do nauki i zdobycia końcowego certyfikatu Google i SGH, za którym stoją realne szanse na zatrudnienie. Po zakończeniu kursu dostała się na staż w ramach programu stażowego Kariera Jutra i rozpoczęła pracę w toruńskiej agencji marketingowej. Po zakończeniu 3-miesięcznego stażu rozpoczęła stałą pracę w agencji. Swoją historię podsumowuje: “Wreszcie znalazłam stabilną pracę, która daje mi szanse na rozwój”.
Dominika była nauczycielką muzyki i gry na gitarze. Decyzję o zmianie swojej ścieżki zawodowej podjęła z początkiem wiosny. W poprzedniej pracy często pracowała poza standardowymi godzinami ze względu na odbywające się po południu zajęcia z gry na gitarze. Niestety odbijało się to na czasie, który mogła poświęcić rodzinie, przede wszystkim swoim córkom. Wcześniej intuicyjnie próbowałam marketingu internetowego, ale dopiero dzięki programowi zaczęłam wiedzieć co robię i zaczęło sprawiać mi to frajdę - mówi. Dzięki podjęciu decyzji (za namową bliskich) o udziale w programie Umiejętności Jutra, znalazła nową pracę w firmie LPP jako specjalistka od mediów społecznościowych marki Reserved. Rozmawiając ze znajomymi, którzy pracują w marketingu, dowiedziała się, że umiejętności nabyte dzięki programowi Umiejętności Jutra są na poziomie pozwalającym jej znaleźć pracę na regularnym stanowisku. Za namową znajomej jeszcze w trakcie kursu wysłała CV, co okazało się strzałem w dziesiątkę - od razu po zakończeniu nauki miała już zapewnioną pracę. - Program Umiejętności Jutra pozwolił mi rozpocząć nową karierę i pogodzić potrzeby z byciem mamą - mówi Dominika.
Piotrek pracował w dużej korporacji, ale czuł potrzebę zmiany ze względu na brak perspektyw na rozwój i spełnienie swoich ambicji zawodowych. Dodatkową przeszkodą był brak formalnego wykształcenia. Te czynniki sprawiły, że złożył wypowiedzenie i postanowił całkowicie zmienić ścieżkę swojej kariery, co stało się dzięki programowi Umiejętności Jutra. - Od razu zaskoczyło. Zobaczyłem, że to program markowany przez Google i SGH, pomyślałem, że to strzał w dziesiątkę. Postanowiłem złożyć aplikację i prawdopodobnie była to najlepsza decyzja zawodowa w moim życiu - przyznaje. Piotrek wspomina, że gdyby nie zdecydował się na udział w programie Umiejętności Jutra, nie czułby się wystarczająco przygotowany, żeby rozpocząć pracę w marketingu internetowym, a dodatkowo zdobył certyfikat. Już w trakcie realizacji kursu rozpoczął poszukiwanie zatrudnienia. Udało się, a dzień otrzymania certyfikatu zbiegł się z pierwszym dniem w nowej pracy. Firma zdecydowała się zatrudnić Piotrka na podstawie informacji o udziale w kursie. Rekruterzy dostrzegli, że była to jego inicjatywa oraz duży wysiłek włożony w zdobycie nowych umiejętności i kwalifikacji w nowej branży. Dziś zdobyte kompetencje wykorzystuje na co dzień. Piotr obecnie zajmuje się wprowadzaniem strategii komunikacji dla marki wellness-fitness wchodzącej na rynek polski.
Więcej informacji o programie oraz zapisy na stronie www.umiejetnoscijutra.pl
W programie może wziąć udział każda osoba powyżej 18. roku życia, która nie pracuje w agencji marketingowej lub reklamowej oraz nie zdobyła certyfikatu 1. edycji szkoleń. Udział w programie Umiejętności Jutra jest bezpłatny, a tegoroczna edycja jest ostatnią związaną z e-commerce i marketingiem internetowym. Absolwenci i absolwentki programu będą mogli ubiegać się o 500 płatnych staży w ramach programu Kariera Jutra, przygotowanego przez NASK.