Zakończyła się pierwsza edycja programu „Umiejętności Jutra"

grupa osób stoi przed ścianą z napisem Google

W środę 10 sierpnia odbyło się uroczyste zakończenie realizowanego wspólnie przez Google i Szkołę Główną Handlową w Warszawie programu edukacyjnego „Umiejętności Jutra". W szkoleniach prowadzonych m.in. przez piątkę wykładowców SGH, którzy przygotowali 20 modułów tematycznych, wzięło udział w sumie 10 tys. uczestników.

Program, który wpisuje się w szerszą inicjatywę #GrowwithGoogle, był realizowany od kwietnia br. Chęć uczestnictwa w zajęciach w nim przewidzianych zgłosiło ponad 20 tys. osób. Dyplomy ukończenia szkoleń otrzymało ostatecznie 5 tys.

„To nie tylko największy taki program w Polsce, ale też w całej Europie Środkowo-Wschodniej” – podkreślają przedstawiciele firmy Google Polska. „Celem programu było  zwiększenie szans młodych ludzi na rynku pracy ze szczególnym uwzględnieniem nowych technologii” – wyjaśnia Magdalena Kotlarczyk, dyrektor krajowa Google Polska.

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie była głównym partnerem edukacyjnym przedsięwzięcia.

„Cieszę się, że jako uczelnia mogliśmy wnieść ekspercką wiedzę i doświadczenie do przygotowania programu” – podkreślił ze swej strony rektor SGH, dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH, po zakończeniu graduacji, jaka odbywała się online, podobnie jak same szkolenia. „To nasza pierwsza inicjatywa realizowana na taką skalę wraz z firmą Google. Obie strony: SGH i Google stawiają sobie za cel przygotowywanie nowych pokoleń do współczesnych wyzwań technologicznych i menadżerskich. Myślę, że ten pierwszy znaczący sukces, jaki wspólnie odnieśliśmy, otwiera drogę do dalszej współpracy” – powiedział rektor.

kobieta i mężczyzna siedzą przy stoliku

„Bardzo się cieszę, że udało się nam wspólnie stworzyć coś tak wyjątkowego” – oceniła Magdalena Kotlarczyk. Jest ona jedną z inicjatorek projektu, który zrealizowała z gronem najbliższych współpracowników, w partnerstwie z SGH i przy wsparciu instytucji rządowych.

„Gwarancją naszego sukcesu było to, że program realizowaliśmy z wyjątkowym partnerem, jakim jest Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Gdy patrzę na statystyki podobnych programów realizowanych na świecie, to widzę, że to, co osiągnęliśmy razem, tutaj w Polsce, stanowi całkowicie nowy model prowadzenia tego typu programów podnoszących kompetencje cyfrowe” – dodała. „Z SGH łączą nas wspólne wartości i pełne zrozumienia podejście do rozwijania kompetencji profesjonalnych, które są nieodzowne do dalszego rozwoju i do zmieniania świata na lepsze” – podkreśliła dyrektor Google Polska. „Rektor Piotr Wachowiak często powtarza, że kształtujecie w SGH liderów przyszłości. To nie jest tylko deklaracja. W wypadku programu Umiejętności Jutra mogłam naocznie się przekonać, że ta maksyma jest wcielana w życie na każdym poziomie. Widać to w sposobie, w jaki uczą wykładowcy z SGH, w ich zaangażowaniu w rozwijanie kompetencji, w podejściu do słuchaczy” – zauważyła.

znak graficzny firmy Google

„Rzeczywisty wpływ programu Umiejętności Jutra na sytuację młodych na rynku pracy da się w pełni ocenić za jakieś trzy miesiące, gdy spłyną wyniki zleconych przez nas badań odnośnie do ścieżki kariery absolwentów, jak i rezultatów zainicjowanych przez nich projektów biznesowych” – powiedział Łukasz Pietrzak, marketing manager w Google Polska, który wraz m.in. z Przemysławem Modrzewskim, Cezarym Jaronim i Tymonem Kokoszką był zaangażowany w realizację programu.

Dyrektor Kotlarczyk ze swej strony już teraz deklaruje: „Jestem stuprocentowo pewna, że daliśmy uczestnikom – głównie młodym ludziom – zestaw narzędzi, które z pewnością znakomicie wykorzystają. Z badań, na które już niecierpliwie czekamy, dowiemy się niezbicie, w jakim stopniu program Umiejętności Jutra pomógł uczestnikom w realizacji celów zawodowych.  Ale ja już teraz wiem, że wkład szkoleń w ich rozwój był ogromny” – zaznaczyła.

Link do transmisji z graduacji

Więcej na temat programu Umiejętności Jutra:

Link do artykułu w Gazecie SGH

Link do wywiadu z przedstawicielami SGH i Google w Gazecie SGH