Studenci SGH wśród zwycięzców konkursu MasterCard Advisors
Kacper Dziatczak, student I roku studiów licencjackich SGH, zwyciężył w konkursie MasterCard Advisors, odbywającego się pod hasłem „Gen Z w krainie finansów – Zorientowani czy Zagubieni?”
Jego dwustronicowy esej o podejściu do finansów osobistych pokolenia Z spodobał się najbardziej jury, które przyznało studentowi Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie najwyższą nagrodę, jaką była możliwość wystąpienia w specjalnym panelu w ramach kongresu Impact’23.
Prezentacja przygotowana i wygłoszona po serii zajęć warsztatowych, doskonalących umiejętność występów publicznych i kompetencje retoryczne, wzbudziła ogromne zainteresowanie publiczności tłumnie zgromadzonej w jednej z sal konferencyjnych (scen). Wśród uczestników panelu odbywającego się po prezentacji Kacpra Dziatczaka i pod tym samym tytułem nie było nikogo, kto nie odwoływałby się do tez przedstawionych przez niego w Poznaniu.
Wystąpienie studenta SGH, Kacpra Dziatczaka.
Trzecie miejsce w konkursie zajął inny przedstawiciel SGH i kolejny reprezentant pokolenia Z, Tomasz Zachwieja, odbywający studia magisterskie na kierunku E-biznes. Laureatką drugiego miejsca została studentka III roku na kierunku finanse i rachunkowość w Akademii Leona Koźmińskiego, Barbara Wywiał.
Jak podkreślają inicjatorzy konkursu w MasterCard Advisors, sam konkurs i wystąpienie Kacpra Dziatczaka pozwoliło włączyć na tak szeroką skalę głos pokolenia Z, które cechuje dążność do dokonania gruntownych przewartościowań w sferze pracy i jakości życia, w debaty i dyskusje prowadzone na kongresie Impact’23.
„Większość osób uczestniczących w Impact’23 to eksperci, którzy siłą faktu są starsi niż pokolenie Z – podkreśla Agnieszka Śpionek, Senior Managing Consultant w MasterCard Advisors. – Jeśli chcemy się czegoś o tym pokoleniu naprawdę dowiedzieć, to musimy się dowiadywać bezpośrednio od jego przedstawicieli. Oczywiście, możemy opowiadać o badaniach – i to miało miejsce na licznych scenach podczas tegorocznego kongresu – ale w MasterCard Advisors pomyśleliśmy, że głos młodych skierowany bezpośrednio do słuchaczy będzie najcenniejszy”.
Inspiracją do zorganizowania konkursu na najlepszy esej autorstwa przedstawicieli pokolenia Z było uruchomienie przez Impact’23 specjalnej ścieżki Gen Z. „Dlatego właśnie zdecydowaliśmy się uruchomić konkurs, w ramach którego zdobywca I nagrody będzie zaproszony na scenę, a kolejne dwie osoby ze ścisłego grona zwycięzców będą mieć możliwość skorzystania z networkingu na kongresie” – podkreśliła Agnieszka Śpionek.
Na pytanie, czego się dowiedzieliśmy dzięki konkursowi „Gen Z w świecie finansów” i czego możemy się nauczyć od przedstawicieli tego pokolenia, Agnieszka Śpionek odpowiada: „Myślenia opartego na tu i teraz, które nie minie wraz z ich młodością. A także tego, że będą myśleć inaczej o pracy i o życiu niż my, że będą też mocno przyglądać się temu, jak marki podchodzą do kluczowych dla nich kwestii, bo patrzą na świat przez pryzmat swoich wartości”. W jej ocenie kluczowe jest to, by być integralnym i autentycznym. „Oni oceniają wszystko z wielu perspektyw, bo mają media społecznościowe, które bardzo szybko wychwytują, jeśli ktoś nie jest transparentny czy spójny w swoich działaniach albo gdzieś tam wkrada się fałsz. Wszyscy będziemy więc pod lupą i będziemy musieli się pilnować” – podkreśliła Agnieszka Śpionek.
Student SGH laureatem testu wiedzy ekonomicznej EconoMy Challenge.