Studio „Rzeczpospolitej" i SGH na Impact'24 – rozmowy z ekspertami SGH

Studio SGH i Rzeczpospolitej podczas kongresu Impact'24; rozmawia red. Piasecki i rektor SGH Piotr Wachowiak

Zapraszamy do obejrzenia rozmów z ekspertami i przedstawicielami władz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, przeprowadzonymi w studiu dziennika „Rzeczpospolita" i SGH w kuluarach kongresu Impact'24 w Poznaniu. 

Dr hab. Piotr Wachowiak, profesor i rektor SGH o inwestycjach, przedsiębiorstwach i szkolnictwie wyższym.

Dr hab. Dorota Niedziółka, prof. SGH, kierownik Katedry Geografii Ekonomicznej, Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH.

Jak Wielkopolska wypada na geograficznej mapie przedsiębiorczości? Czy Polska rozwija się nierównomiernie, jeśli chodzi o regiony?

Prof. dr hab. Bogumił Kamiński, dyrektor Międzykolegialnego Centrum Sztucznej Inteligencji i Platform Cyfrowych SGH (AI Lab) o nowej komórce w strukturze SGH, czyli AI Lab.

Prof. dr hab. Marek Rocki, dyrektor Instytutu Rozwoju Gospodarczego (IRG), Kolegium Analiz Ekonomicznych SGH o tym, czym zajmuje się instytut i dlaczego tak ważne jest badanie koniunktury? 

Dr hab. Adam Czerniak, prof. SGH, kierownik Zakładu Ekonomii Instytucjonalnej i Politycznej, Katedra Ekonomii II, Kolegium Gospodarki Światowej SGH o rynku mieszkaniowym.

Polski rynek mieszkaniowy był w ostatnich latach poddany silnym zawirowaniom popytowym. Czy w Polsce właśnie pęka bańka cenowa? Czy ceny mieszkań – podobnie jak w Niemczech czy Szwecji – mają szansę spaść? A może wręcz odwrotnie, zaraz ceny znów poszybują w górę? Jak program Bezpieczny Kredyt 2% wpłynął na dostępność mieszkań? Jak nie prowadzić polityki mieszkaniowej? Czy istnieje jeden złoty środek na rozwiązanie problemów polskiego mieszkalnictwa?

Daniel Kaszyński, wykładowca i członek zespołu AI Lab SGH o sztucznej inteligencji, o jej regulacjach i zapisach.

Prof. dr hab. Maciej Żukowski, rektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu o sytuacji ekonomicznej w Poznaniu po debacie z prof. dr hab. Markiem Rockim zatytułowanej „Co rektorzy powinni wiedzieć? Szkolnictwo wyższe w świetle danych ogólnopolskiego systemu monitorowania Ekonomicznych Losów Absolwentów (ELA)”.