Od 15 stycznia do 9 lutego, jak co roku, można dokonać oceny zajęć prowadzonych w SGH. Po zalogowaniu się do Wirtualnego Dziekanatu każdy student otrzymuje dostęp do ankiety, w której może ocenić zajęcia, w których uczestniczył w tym semestrze: wykłady, ćwiczenia, lektoraty i seminaria.
Ankieta, która powstawała przy udziale Samorządu Studentów SGH, jest bardzo krótka i ma podstawowy charakter. Zawiera trzy pytania zamknięte oraz dwa otwarte. Pierwsze pytanie dotyczy frekwencji na zajęciach, dwa pozostałe oceny jakości zajęć:
1. Czy w trakcie zajęć zrealizowane zostały wszystkie założenia przedstawione w sylabusie przedmiotu?
2. Czy rekomendował(a)byś te zajęcia swoim kolegom i koleżankom?
W odpowiedzi na pytanie drugie można wpisać dodatkowe komentarze dotyczące zajęć. Komentarze te stanowią wartościową informację dla wykładowców na temat ich zajęć.
Osoby, które w pierwszym pytaniu zaznaczyły, że nie uczęszczały na zajęcia nie mogą odpowiadać na pozostałe pytania. Jednakże odpowiedź na pytanie o frekwencję, nawet jeśli nie ma dalszego ciągu, zawiera cenną informację.
Oprócz ankiety podstawowej, w marcu dla wybranych przedmiotów (ok. 10 proc.) uruchomiona zostanie ankieta pogłębiona, składająca się z kilkunastu pytań dotyczących szczegółowych aspektów zajęć.
W ubiegłym roku akademickim, w obu semestrach, wypełnionych zostało w sumie ponad 40 tysięcy ankiet. Odsetek wypełnianych ankiet znacząco wzrósł w porównaniu do lat poprzednich i przekroczył już 20 procent. Dążymy do podniesienia tej liczby, aby uzyskiwać jeszcze bardziej wiarygodne dane na temat zajęć. Dlatego tak ważne jest zaangażowanie studentów w to przedsięwzięcie.
Raport podsumowujący zbiorczo wyniki poprzednich ankiet zamieszczony jest na stronie internetowej Pełnomocnika Rektora ds. Uczelnianego Systemu Zapewniania Jakością Kształcenia.