20 stycznia 2025 r. odbyło się I posiedzenie Rady Uczelni SGH, która rozpoczęła swoją działalność w kadencji 2025-2028 wraz z rozpoczęciem nowego roku. Na początku obrad rektor SGH Piotr Wachowiak wręczył wszystkim członkom akty nominacji.
Rada Uczelni jest jednym z kolegialnych organów, który reprezentuje pracodawców, środowisko gospodarcze, społeczność lokalną oraz wspólnotę uczelni. W jej skład wchodzą osoby powołane na posiedzeniach Senatu SGH w listopadzie i w grudniu 2024 r. Przewodniczącą została absolwentka SGH Dominika Bettman.
Nowa Rada Uczelni SGH w kadencji 2025–2028
Istotne jest, aby każda z osób swoim doświadczeniem zawodowym wzbogacała działalność Rady w realizacji zadań określonych w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz w statucie SGH. Rada ma również wspierać realizację zadań zaplanowanych przez władze akademickie w kadencji 2024–2028.
Podczas I posiedzenia Rada Uczelni SGH przedstawiono informację w sprawie spotkania z komisją akredytacyjną AACSB, przyjęto protokół posiedzenia Rady Uczelni SGH w dniu 16 grudnia 2024 r., a także Uchwałę w sprawie powołania sekretarza Rady Uczelni Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu Rady Uczelni Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Zgodnie ze statutem SGH do zadań Rady Uczelni należą:
1) opiniowanie projektu strategii Uczelni;
2) opiniowanie projektu statutu;
3) monitorowanie gospodarki finansowej Uczelni;
4) monitorowanie zarządzania Uczelnią;
5) wskazywanie kandydatów na Rektora, po zaopiniowaniu przez Senat;
6) opiniowanie sprawozdania z realizacji strategii Uczelni;
7) na wniosek Rektora opiniowanie programów studiów o profilu praktycznym;
8) wyrażanie zgody na wykonywanie przez Rektora dodatkowego zajęcia zarobkowego;
9) podejmowanie decyzji w sprawie przyznania Rektorowi dodatku zadaniowego na zasadach, o których mowa w art. 138 ust. 3 ustawy;
10) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie;
11) wyrażanie opinii w sprawach przedłożonych przez Rektora.
2. W ramach monitorowania gospodarki finansowej Rada Uczelni:
1) opiniuje plan rzeczowo-finansowy;
2) zatwierdza sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego;
3) zatwierdza sprawozdanie finansowe;
4) dokonuje wyboru firmy audytorskiej do badania sprawozdania finansowego Uczelni;
5) wyraża zgodę na dokonanie czynności prawnej w zakresie rozporządzenia składnikami aktywów trwałych Uczelni, w rozumieniu przepisów o rachunkowości, oraz dokonanie czynności prawnej w zakresie oddania tych składników do korzystania innemu podmiotowi, na okres dłuższy niż 180 dni w roku kalendarzowym, w przypadkach gdy wartość rynkowa tych składników albo wartość rynkowa przedmiotu czynności prawnej przekracza kwotę 2 000 000 zł;
6) opiniuje prowizorium budżetowe na dany rok;
7) opiniuje plany inwestycyjne;
8) wyraża opinie w innych sprawach przedłożonych przez Rektora.