Badanie TOP MARKA 2024: SGH kolejny rok z rzędu trzecią najsilniejszą marką wśród uczelni
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie jest jedną z najsilniejszych marek w prasie, internecie i mediach społecznościowych. Kolejny rok z rzędu SGH zajęła 3. miejsce w rankingu branżowym „uczelnie” – wynika z badania TOP MARKA 2024. W ogólnym rankingu 500 polskich brandów w 2024 r. SGH podskoczyła na 65. miejsce ze 110. pozycji w 2023 roku.
W rankingu TOP MARKA 2024 w kategorii „Uczelnie” SGH kolejny raz znalazła się na 3. miejscu, tuż za Uniwersytetem Warszawskim (1. miejsce) i Uniwersytetem Jagiellońskim (2. miejsce). Na kolejnej pozycji uplasowały się odwrotnie jak przed rokiem: Politechnika Warszawska (4. miejsce) i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (5. miejsce).
O sile marki stanowią stworzone na potrzeby rankingu wskaźniki: wskaźnik impact – szacujący dotarcie informacji w oparciu o dane dotyczące konsumpcji danego medium (dla SGH: 499 833 945), indeks sentymentu, oceniający jakość przekazu (2,01), a także ogólna liczba publikacji (42 063).
Jak pisze magazyn „Press”, uczelnie m.in. chwaliły się swoimi inwestycjami. „UW informował o budowie przy ul. Bednarskiej w Warszawie (...) reprezentacyjnej placówki, w której mają mieścić się dwa wydziały: Dziennikarstwa, Informacji i Biologii oraz Nauk Ekonomicznych. UJ pochwalił się budową Uczelnianego Centrum Sportowo-Rekreacyjnego na Ruczaju oraz planami odbudowy wiktoriańskiej oranżerii w Ogrodzie Botanicznym. O SGH wzmiankowano w związku z budową gmachu z najwyższą zieloną ściana w Warszawie i endemiczna łąka na dachu” – czytamy.
Zestawienie „Top Marka” to największa na polskim rynku analiza medialności brandów. Magazyn „Press” oraz Instytut Monitorowania Mediów zaprezentowały wyniki raportu Top Marka 2024, którego efektem jest 50 rankingów branżowych i aż 500 brandów uszeregowanych według siły marki.
W ogólnym rankingu marek SGH podskoczyło na 65. miejsce ze 110. w 2023 roku.
Tegoroczne badanie Top Marka objęło ponad 1,4 mln tekstów prasowych, 11,9 mln publikacji internetowych oraz 18,2 mln postów z Facebooka, Instagrama, X i YouTube’a, opublikowanych od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku.
Media, w których najczęściej pisano o uczelniach to:
- prasa: „Rzeczpospolita”, „Dziennika Gazeta Prawna”, „Gazeta Wyborcza”, „Forum Akademickie”, „Głos Wielkopolski”.
- portale internetowe: Warszawawpigulce.pl, Wnp.pl, Portalsamorzadowy.pl, I.pl, Pomorska.pl
- social media: X, Facebook, YouTube, pozostałe, Instagram.