Badanie TOP MARKA 2022: SGH trzecią najsilniejszą marką w kategorii „Uczelnie” w Polsce
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ponownie jedną z najsilniejszych marek w prasie, internecie i mediach społecznościowych według badania TOP MARKA 2022. W rankingu branżowym „Uczelnie” SGH kolejny rok z rzędu zajmuje 3. miejsce, zaś w rankingu ogólnym 500 najsilniejszych marek w Polsce, SGH awansowała z pozycji 118. na 112.
To już 15. edycja badania TOP MARKA, wspólnego projektu magazynu Press i Press-Service Monitoring Mediów. Coroczny ranking obejmuje aż 500 brandów z 50 branż i jest największym tego typu badaniem na polskim rynku.
O sile marki stanowią dwa stworzone na potrzeby rankingu wskaźniki: wskaźnik impact – szacujący dotarcie informacji w oparciu o dane dotyczące konsumpcji danego medium oraz indeks sentymentu, oceniający jakość przekazu, a także ogólna liczba publikacji.
W rankingu TOP MARKA 2022 w kategorii „Uczelnie” SGH kolejny raz uplasowała się na 3. miejscu, tuż za Uniwersytetem Warszawskim (1. miejsce) i Uniwersytetem Jagiellońskim (2. miejsce). Na kolejnej pozycji znalazł się Uniwersytet Wrocławski (4.miejsce). Pierwszą piątkę zestawienia zamyka Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Wśród publikacji wyróżniających aktywność medialną SGH wskazano m.in. inaugurację Forum Ekonomicznego w Karpaczu prezentacją raportu o kluczowych problemach i wyzwaniach stojących przed gospodarkami Europy Środkowo-Wschodniej –Raport SGH i Forum Ekonomicznego.
Na dobry wynik w rankingu wpłynęła również szeroko komunikowana współpraca z Google, uruchomienie bezpłatnego szkolenia z marketingu internetowego oraz Międzyuczelniana Akademia Klimatu – studia podyplomowe, tworzone w konsorcjum z Akademią Górniczo-Hutniczą w Krakowie oraz Uniwersytetem Wrocławskim.
Uwagę mediów przykuła także zapowiedź uruchomienia podyplomowych studiów fin-tech oraz wspólne stanowisko SGH i BIK-u z apelem o odpowiedzialne zaciąganie kredytów.
Więcej informacji o tegorocznym rankingu, metodologii i wynikach na stronie: Top Marka 2022. Najsilniejsze marki w mediach