Krajowa Izba Gospodarcza jest niezależną organizacją biznesu w Polsce, która powstała w 1990 r. Reprezentuje największą liczbę przedsiębiorców, łącząc blisko 160 organizacji biznesowych.
Krajowa Izba Gospodarcza stale współpracuje z rządem (towarzyszące delegacje biznesowe przedstawicieli MPiT i MSZ) oraz agencjami rządowymi (PAIH, PARP, KOWR) w ramach realizacji projektów międzynarodowych.
Założeniem działania komitetu handlu jest wypracowywanie stanowisk przez ekspertów i organizacje reprezentujące środowiska związane z handlem detalicznym, hurtowym oraz producentami w odpowiedzi na pojawiające się inicjatywy legislacyjne na poziomie krajowym i europejskim oraz przedstawianie ich do akceptacji prezydium Krajowej Izby Gospodarczej. Po otrzymaniu takiej akceptacji będą mogły być prezentowane decydentom oraz w miarę potrzeb mediom jako stanowiska Krajowej Izby Gospodarczej.
Komitet składa się z osób reprezentujących organizacje, niezależnych ekspertów, przedstawicieli biznesu.
Dr Marta Ziółkowska jest adiunktem w Zakładzie Zarządzania Przedsiębiorstwem Instytutu Zarządzania KZiF, ekspertką z 15-letnim profesjonalnym doświadczeniem w obszarze funkcjonowania i rozwoju powiązań franczyzowych w Polsce i świecie. Zainteresowania badawcze i doradcze dr Marty Ziółkowskiej koncentrują się między innymi na następujących obszarach: zarządzania MSP, rozwóju nowoczesnych modeli biznesu, współpracy i innowacyjności przedsiębiorstw oraz przedsiębiorczości społecznej.